MarketMix Reklámiroda – 1194 Budapest, Zimony u. 19. – Tel./fax: (+36 1) 281-0063 – Tel.: (+36 70) 342-7408 – marketmix@marketmix.hu
 
 
Google Adwords
Gyakori kérdések
 
 

Google Adwords gyakori kérdések:

Mit jelentenek a különböző kifejezések, rövidítések a Google Adwords rendszerben:

Megjelenés

Kattintás

CTR vagy Átkattintási arány

CPM

CPC

Minőségi pontszám

Megjelenés

Minden alkalom, amikor a hirdetése – akár egy kulcsszavas keresesés során a Google kereső felületén, akár egy célzott környezetben a Google Adwords tartalmi hálózaton – olvasható.

Kattintás

Az Ön Google Adwords hirdetésének elolvasása után az internetező a hirdetésére klikkelve tovább tájékozódik az Ön weboldalán a hirdetett termékről/szolgáltatásról.

CTR vagy Átkattintási arány

Hányados: megjelenések száma osztva a kattintások számával. Százalékban megadott mutató.

(Maximális) CPM

Kulcsszólicit: az a maximum összeg, amelyet hajlandó megfizetni ahhoz, hogy egy-egy kulcsszó megjelenítse a hirdetését a Google Adwords rendszerben.

CPC

Kattintási ár: az az összeg, amelyet az egyes kattintások után a Google Adwords rendszer ténylegesen hirdetési költségként elszámol.

Minőségi pontszám

A Google Adwords rendszer minden egyes kulcsszóhoz hozzárendel egy 1–10 értékű pontszámot. A minőségi pontszám értékét többek között a következő tényezők határozzák meg: a kulcsszóhoz tartozó átkattintási arány, a hirdetés szövegének a kulcsszóhoz viszonyított relevanciája/megfelelése, a fogadó weboldal kulcsszóhoz viszonyított relevanciája, stb.

A minőségi pontszám befolyásolja a hirdetés pozícióját a szponzorált linkek sorrendjében illetve a kattintási árat.

Miért nem látom a hirdetésemet?

A Google Adwords rendszerben alapértelmezés szetint nem az történik, hogy valahányszor keresés indul egy kulcsszóval, mindannyiszor megjelenik az erre írt hirdetés. A Google Adwords a napi költségkeret, az egyes kulcsszavak statisztikái és kulcsszólicit értéke alapján a nap folyamán egyenletesen "adagolva" jeleníti meg a hirdetéseket.

Választható ún. "gyorsított hirdetésmegjelenés" opció is. Ekkor a napi költségkeret erejéig a Google Adwords rendszer minden egyes kulcsszavas keresés esetén megjeleníti a megfelelő hirdetést.

Hogyan győződhetek meg róla, hogy a hirdetéseim megjelennek-e?

A hirdetés megjelenésének ellenőrzésére nem javasoljuk azt a módszert, hogy a Google keresőmezőbe beírja a tesztelni kívánt kulcsszót.

Tegyük fel, hogy mégis ezt teszi: Megjelenés után rákattint a megjelent hirdetésre: ebben az esetben a Google Adwords számlázni fogja a saját kattintása árát. Nem kattint rá a hirdetésre: romlik a kulcsszó átkattintási aránya, minőségi pontszáma, ami emelheti az árat ill. ronthatja a hirdetés pozícióját.

Javasolt megoldás a Google Adwords rendszeren belüli tesztelés:

A bejelentkezési e-mail és a jelszó használatával lépjen be az adwords.google.com oldalon az ügyfélfiókjába. Itt válassza az Lehetőségek fület.

A baloldalon megjelenő hasábból két eszközt is a választhat a teszteléshez:

Hirdetésdiagnosztikai eszköz

Hirdetés-előnézeti eszköz

Hirdetésdiagnosztikai eszköz

Ennek a funkciónak a használatával megtekintheti, hogy fiókja hirdetései megjelennek-e egy bizonyos kulcsszóra.

Írja az eszköz kiválasztása után megjelenő táblázatba a tesztelni kívánt kulcsszót (példánkban "mellimplantátum"), a legördülő menüből válassza ki "Magyarország"-ot, majd kattintson a Tovább gombra.

A következő képernyőn megjelenik az eredmény.

A példánkban használt "mellimplantátum" kulcsszóra megjelenik a megfelelő hirdetés.

A teszt eredményeként azt a válasz is érkezhet, hogy a megadott kulcsszó nem jelenít meg hirdetést. A Google Adwords rendszer tájékoztat ennek okáról is (például az adott kulcsszó nem szerepel a kampányban; túl alacsony a kulcsszólicit; elfogyott a költségkeret, stb.)

 

Hirdetéselőnézeti eszköz

A hirdetéselőnézeti eszközzel olyan formátumban tekinthetők meg hirdetések, ahogy azok a Google keresési eredményoldalán megjelennek.

Az eszköz kezelőablakában "virtuálisan" megnyílik a Google kereső. A keresőmezőbe beírva a tesztelni kívánt kulcsszót, megjelenik az eredmény.

Példánkba látható, hogy "allergiavizsgálat" kulcsszóra mely hirdetések, milyen sorrendben jelennének meg egy "valódi" keresés során.

Hol nézhetem meg a kampányom beállításait?

Az ügyfélfiókjában a "Kampányok" fül alatt válassza a "Minden online kampány" opciót. Itt válassza a "Beállítások" menüt, ahol megtekintheti a kampánya főbb beállításait, például: a kampány állapota (Használható/Szüneteltetett/Felfüggesztett), a kampány földrajzi célzása, a napi költségkeret, a hirdetésütemezés (a kampány mely napokon, ill. mely órákban aktív). A táblázat bármely cellájában olvasható paraméterre kattintva a beállítások szerkeszthetőek, ellenőrizhetőek.

 

Meghatározhatom-e, hogy hányadik pozícióban jelenjen meg a hirdetésem?

Igen, a Beállítások menüben a Pozíciópreferencia eszköz alkalmazásával beállítható, hogy a hirdetése hányadik pozícióban jelenjeg meg. Természetesen minél előkelőbb pozíciót céloz meg, annál magasabb értékű kulcsszólicitet érdemes beállítani. A Szponzorált linkek a természetes találatok felett (általában az első három link) vagy mellett jelennek meg. Ha a Google Adwords a hirdetéseket a természetes találatok fölött helyezi el, akkor azokat egy sárga mezőbe foglalja. Azt be lehet állítani, hogy a hirdetésünk kizárólag az 1. pozícióban jelenjen meg, de nincs garancia arra, hogy ez minden esetben a természetes találatok között, a sárba mezőben valósul meg.